Програми " Майстерня творчості", "Арт - терапія".


Застосування сольової терапії
 в роботі з дітьми.
Іще в стародавньому  Китаї  для боротьби з нервовими потрясіннями практикували змальовування ієрогліфів. Нині дослідники виявили, що пишучи, малюючи чи ліплячи із пластиліну, людина повністю розслабляється, частота її пульсу суттєво знижується і це дозволяє їй бодай на короткий час опинитися у стані гармонії. Гармонії з собою.
До основнихв идів арт-терапії належать образотерапія (живопис, графіка, скульптура, різьба, інсталяція, вироби з тканини і шкіри тощо), бібліотерапія (робота з літературою), танцювально-рухова терапія, казкотерапія, музикотерапія, драматерапія і т.д. З появою нового методу з'являється новий вид арт-терапії, і зважаючи на стрімкий розвиток цього психотерапевтичного напрямку, вчені не завжди встигають їх класифікувати.

Спеціалісти Центру у своїй роботі запроваджують нові прогресивні форми роботи з дітьми з особливими потребами та застосовують  один із методів  арт - терапії  - сольову терапію.
Адже в морській солі  присутня велика кількість макро та мікро елементів, які корисні для організму людини.
Бром, магній – заспокійливо впливають на людину, знімають головний біль, нормалізують тиск.
Йод – підтримує роботу щитовидної залози.
Селен – життєво необхідний для роботи клітин.
Кальцій – позитивно впливає на кісткову систему.
Калій – покращує роботу серця.
Сольова терапія включає ряд вправ, спрямованих на загальну релаксацію, зняття рухових стереотипів і судомних рухів, на підвищення концентрації уваги, розвиток логіки й мовлення. У своїй системі ці вправи мають велике значення для розвитку психіки дитини. По-перше, вони стабілізують емоційний стан дітей. По-друге, поряд з розвитком тактильно-кінестетичної чутливості і дрібної моторики рук, навчають дитину прислухатися до себе і промовляти свої відчуття, що важливо для розвитку мовлення, довільної уваги і пам'яті. Але головне - дитина отримує перший досвід рефлексії (самоаналіз), вчиться розуміти себе та інших. Так закладається база для подальшої корекції дитини з обмеженими можливостями. Важливо, що проектні ігри відкривають можливості дитини, розвиваючи її творчий потенціал і фантазію.
Сольова терапія стає ще більш прогресивною та актуальною при  посиленні її  аромотерапією і музикотерапією.
 Заняття з використанням сольової терапії проводяться під мелодію спеціально підібраних музичних творів . Причому, для кожної дитини ми підбираємо індивідуальний музичний фон. Адже комусь треба стимулювати одні функції мозку, комусь - інші.
Дієвість музикотерапіі науково доведена, оскільки визначено, що коливання звукових хвиль, які створюються певними поєднаннями звуків різних музичних інструментів, мелодіями, викликають відповідний резонанс у мозку людини,що впливає на ряд мозкових функцій і допомагає при лікуванні широкого спектру захворювань.
Музичні твори мають складну хвильову природу і являють собою складний калейдоскоп частот, амплітуд, які зачіпають різні системи аналізаторів. Виникаючі реакці їслухової адаптації активно впливають на психоемоційний стан дитини.
   Також ми застосовуємо звуки природи та звуки голосу самої дитини.
  В якості допоміжних технічних засобів ми використовуємо комп'ютерні програми, що забезпечують запис і відтворення звуків, мікрофон, систему караоке.
Отримана інформація відтворюється дитиною в процесі наступних занять з морською сіллю.
Будь-який метод арт-терапії дає можливість виразити себе за допомою того чи іншого образу, як можливість творчості, а отже - створення нового - завжди має терапевтичний ефект.



Арт- терапія



На заняттях з арт-терапії розвиваються творчі здібності особистості засобами створення композицій у різних техніках.
     Одне з найулюбленіших занять дітей - малювання. Діти охоче погоджуються на пропозицію намалювати щось, і з задоволенням беруться за роботу. Для них малювання - своєрідна гра . Цей вид діяльності захоплює і тішить їх. Вихованцям дуже подобаються заняття ,на яких вони знайомляться з нетрадиційними техніками малювання. 

      Діти залюбки малюють в таких техніках , як : кляксографія, крапкування, малювання зім’ятим папером , монотипія , малювання квачиком, восковою свічкою.
Нетрадиційні техніки малювання дають змогу створити сприятливі умови для розвитку творчих здібностей кожної дитини. Заняття з малювання відкривають перед дітьми цілий світ розмаїття кольорів,захоплюють таємницею народження кольору, викликають естетичну насолоду.





Немає коментарів:

Дописати коментар